L8 hasselblad ab köpvillkor

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms och jag tar emot Swish, DIBS, VISA och Mastercard. I kundvagnen visas det totala priset inklusive avgifter, moms och frakt. Betalnings- och fraktvillkoren syns även! För att få min tillgång till mina lägre priser räcker det med att du skapar ett konto genom att registrera dig på min hemsida. I min fysiska butik på Lidingö gäller självklart även mina lägre priser.

Leveranser:

Min leveranstid är väldigt varierande! Vissa smycken finns färdiga att skicka dagen efter beställning, medans andra smycken tar längre tid då jag själv måste tillverka dom. Däremot, om ni har bråttom med leveransen så kan ni skriva det i kommentarerna på beställningen så hör jag av mig om jag inte hinner till önskat leveransdatum. Vill du att din produkt ska vara fint inslagen, skriv det i kommentarerna!

Returer:

Om du vill returnera ditt smycke ska du skicka produkten som brev och skriva avsändaren. Jag föredrar såklart alltid att ni byter en vara mot en annan! Vill du byta produkten eller ändra något med den räcker det med att du skriver en lapp i brevet där du förklarar vad du vill byta till eller ändra med produkten, samt avsändare. Är du osäker, maila mig på lotta@L8hasselblad.se så hjälper jag dig. Om varan du vill returnera eller ändra är av 18k guld eller äkta diamanter, skriv till mig på mail. Jag ansvarar dock inte för försvunnen post, så vill du vara säker på att varan kommer fram kan du använda dig av rekommenderat brev. Vid presenter behöver inte mottagaren ett kvitto, jag vet vilka smycken som är mina så det är inga problem att byta, det viktigaste är att kunden blir nöjd!

Ångerrätt:

Ångerrätten gäller under 14 dagar, från att du tog emot varan. I ditt meddelande till mig måste det klart framgå att du ångrar dig och om avtalet gäller en specialtillverkad vara, eller en vara som har en tydlig personlig prägel gäller inte ångerrätten. Ångerrätten gäller inte heller om ditt smycke är av 18k guld och äkta diamanter, undantag om smycket redan är tillverkat och finns i min butik när du beställer, då får du självklart lämna tillbaka smycket. Återbetalningen sker inom 30 dagar från den dag jag tog emot varan. Du själv står för retur kostnaderna när du sänder tillbaka varan (observera att jag inte ansvarar för om varan skulle försvinna med posten). Vi betalar däremot alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr. När du utnyttjat din ångerrätt är det jätteviktigt att speciellt smycken av gulddouble är oanvända. Silver och guld är inte lika känsligt och det går alltid att putsa upp.

Garantier och service:

Jag har 1 års garanti på mina smycken som jag själv tillverkar (inte på kedjor som jag köper in från andra leverantörer). Om smycket skulle gå sönder efter att garantin gått ut, kommer jag självklart att försöka laga smycket till ett förmånligt pris. Ibland gör jag fel när jag får beställningar, då är det bara att skicka smycket till mig så fixar jag smycket. Det viktiga är att du skriver en lapp i brevet med vad jag ska ändra på, samt skriver avsändare!